Het kappersvak is Cindy met de paplepel ingegoten. Haar vader en moeder hadden samen een kapsalon in hartje Amsterdam waar het ’s morgensvroeg al een drukte van belang was met dames de niet konden wachten tot het moment dat de salon open was.
![]() |
Op 16-jarige leeftijd begon Cindy als leerling bij de destijds chiqueste salon van Amsterdam; Robert & Peter. Bij deze getalenteerde kappers waar ‘tout’ Amsterdam zich liet coifferen leerde Cindy het kappersvak in al zijn facetten. In 1995 zette Cindy de stap om Kees Jan Koster te helpen een nieuwe salon in Amsterdam te openen; Hair Affairs. In zes jaar tijd groeide Hair Affairs uit tot een van de grootste en meest trendy salon van Amsterdam. |
De kwaliteiten van Cindy bleven niet onopgemerkt in de kappersbranche en in 2002 werd zij benaderd door L’Oreal om vaktechnisch trainer te worden. In deze functie heeft Cindy vele kappers opgeleid en was zij de steun en toeverlaat van vele L’Oreal Ambassadeurs bij shows en evenementen | ![]() |
Van de 6 jaar die Cindy bij L’Oreal gewerkt heeft was zij de laatste jaar de vaktechnisch adviseur van het Amerikaanse merk Redken. In die tijd kwam Cindy erachter dat er grote verschillen zaten tussen Europese en Amerikaanse haarverzorging. Terwijl Europese merken zich vooral op het uiterlijk richten, focussen de Amerikanen zich op daadwerkelijk haarherstel.
Het was een makkelijke keus voor Cindy toen zij in 2007 door het exclusieve Amerikaanse merk L’ANZA werd benaderd voor de functie van Artistic Manager. In de 8 jaar dat Cindy werkzaam was bij L’ANZA was zij de enigste Europese Level 3 trainer, wat in de USA het hoogst haalbare niveau is.
Voor L’ANZA heeft zij niet alleen vele salons opgeleid en begeleid maar ook met de grootste namen in het kappersvak samengewerkt voor shows en presentaties. Haar kracht was voornamelijk haar kennis op gebied van haarkleuringen waarin zij zich in de loop der jaren in heeft gespecialiseerd. In die tijd was Cindy ook verantwoordelijk voor de haarkleuringen van de Nederlandse Haarmodelijn en vele fotoshoots voor de trendcollecties van L’ANZA. | ![]() |
![]() |
Door persoonlijke omstandigheden was het voor Cindy vanaf 2015 niet meer mogelijk 80.000 km per jaar te rijden en dagen te maken van 14 uur. Dit was de reden van haar besluit om haar droom van een eigen salon om te zetten in realiteit. Met ‘Haaremetijd’ dat een verbastering is van ‘Heremetijd’ - dat staat voor ongelooflijk en verbazingwekkend – komt haar droom uit. Gezien de specialisatie van Cindy is het niet verwonderlijk dat haarkleuringen een belangrijke rol bij Haaremetijd spelen. Van natuurlijke tinten in vele schakeringen tot extreme fashion statements, niets is Cindy te gek, maar altijd met oog voor de kwaliteit van het haar. Want gezond haar is de beste basis voor mooi haar. |